Καύσιμα: Οι Έλληνες ετοιμάζονται να «γεμίσουν» – Πώς θα κινηθούν οι τιμές

https://energypress.gr/news/kaysima-oi-ellines-etoimazontai-na-gemisoyn-pos-tha-kinithoyn-oi-times

H κάμψη που κατέγραψε η ζήτηση για καύσιμα ως αποτέλεσμα του πληθωρισμού, της ενεργειακής κρίσης αλλά και πιο πρόσφατα της πτώσης του οδικού τουρισμού (σε σχέση με το 2019) αποτέλεσε την κυρίαρχη τάση τους πρώτους μήνες του 2023 αλλά η εικόνα μπορεί να ανατραπεί καθώς οδεύουμε προς την καρδιά του καλοκαιριού.

Οι παράγοντες που έπληξαν την ζήτηση τείνουν να εξασθενίσουν με την ενεργειακή κρίση να αποκλιμακώνεται και τον πληθωρισμό να καταγράφει επιβράδυνση στην Ελλάδα φθάνοντας στο 2,7% αλλά από την άλλη, οι φόβο για την παγκόσμια ύφεση παραμένουν και φέρουν το στίγμα της δυσλειτουργικής ανάκαμψης της Κίνας αλλά και της νομισματικής πολιτικής των κεντρικών τραπεζών.

Το τοπίο τείνει να ξεκαθαρίσει, κάτι που ευνοεί και η λήξη της παρατεταμένης εκλογικής περιόδου. Η επιστροφή στην κανονικότητα «πιάνει» τους Έλληνες στην καρδιά του καλοκαιριού και όπως φαίνεται, φέτος, θα γεμίσουν για τις καλοκαιρινές διακοπές χωρίς μεγάλους…αναστεναγμούς.

Η τιμή του αργού από τα 128 δολάρια πέρυσι έχει πέσει στα 75 και η τιμή στην αντλία στην ελληνική αγορά έχει καταγράψει πτώση κατά 22%. Η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης κινείται κοντά στο 1,86 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στο 1,58 και αυτές οι τιμές αναμένεται να διατηρηθούν και το επόμενο διάστημα προδιαγράφοντας ένα «ήρεμο» καλοκαίρι όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

Όπως εκτιμά πηγή της ελληνικής αγοράς, εάν δεν συμβεί κάποιο ξαφνικό μεγάλο γεωπολιτικό γεγονός το πετρέλαιο θα κινηθεί μεταξύ 75 και 80 δολαρίων το επόμενο διάστημα, κάτι που σημαίνει ότι οι τιμές στα καύσιμα κίνησης στην Ελλάδα θα είναι αυτές που έχουμε συνηθίσει τις τελευταίες εβδομάδες.

Προς το τέλος του χρόνου ωστόσο, η εικόνα μπορεί να αναστραφεί καθώς παρατηρούνται αποεπενδύσεις παγκοσμίως στο upstream κάτι που σημαίνει μικρότερες προμήθειες, στενότερη αγορά και υψηλότερες τιμές. Μέχρι στιγμής η πολιτική περικοπών του ΟΠΕΚ+ δεν κατάφερε να ωθήσει ανοδικά στις τιμές, αλλά μια γενικευμένη στενότητα, ειδικά εάν η Κίνα επανέλθει πλήρως, θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές για τις χώρες που εισάγουν.

(Αναδημοσίευση από το insider.gr)

Σχετικές δημοσιεύσεις